Häst TAG!

 
 

Hej hej!:D Nu tänkte jag köra en liten häst tag som jag hittade på www.misslisibell.se (bra bloggare) så jaa vi kör;)

 

1. Vilken är din favorit hästras? Min favoritras är nog Svensk Ridponny

2.Vad heter din favorit häst? Jag har 3 favorithästar och dem heter Billy, Bea och Rocky

3.Vad är ditt värsta häst minne? Har många, men ett är nog när jag var riktigt liten (nybörjare) och alla hästar skenade, gissa om man blev rädd när man var såhääär liten

   4. Hoppning eller dressyr? Hoppning tycker jag är roligast, men jag tycker  dresyr också är jättekul:D ingen dressyr, ingen hoppning ;)

  5. Gillar du att tävla? Ja, jag tycker det är jättekul, eller ja "tävla", jag har bara tävlat "på riktigt" en gång annars så har jag bara varit med i Pay´n Jumps

 6. Vad är din mest minnes värda stund med en häst? Det var en gång för nåt halvår sen, jag stod där inne hos Billy, han la sitt huvud på min axel och lyfte inte ens huvudet när skottkärran körde förbi (han sov inte) och jag stod där och pratade med honom, klappade honom och han stod alldeles stilla med huvudet på min axel.

  7. Vad är din favorit häst mest rädd för? Billy är rädd för hårda sparkar (av ryttaren) och saker som låter, då flyger han i luften

  8. Vad är din favorit hästs bästa bus? Billy busar inte så mycket.. han är en ponny som väldigt gärna vill men han förstår inte så mycket (7 år ung). Men en sak han brukar göra det är att vända in hela huvudet mot väggen så att man inte kan tränsa, har faktiskt en bild på det så jag bjuder på den;)

9. Säg tre ord som är bra med hästar? Vänskap, bus, äventyr

10. Hur ser din dröm häst ut? Svart frieser som dansar fram, lång böljande man och klara ögon

 

 Jaa här ser ni då en VÄLDIGT sammarbetsvillig ponny när det gäller tränsning (ja jag står på en ryktlåda) ;)
 
 
 
 
Hoppas ni gillar bloggen, vi hörs <3
 

Kommentera här: